Eilandrondrit

Zaterdag 23 maart was het tijd om de Eilandrondrit mee te maken. Onze eerste stop van de dag was Inca, waar we weeral een “lederfabriek” bezochten (zoals de uitstap naar de Drakengrotten). Het was niet in dezelfde stad, maar toch was er niet veel verschil te zien. Jammer genoeg hadden ze hier geen “snake boots”, maar hier hadden ze wel prachtige slangenbroeken én topjes à la Coyote Ugly (voor de mensen die deze film kennen).

Nadien reden we met de bus doorheen het Tramuntana gebergte, om de terrasbouw te bewonderen. Hier hebben we veel scherpe haarspeldbochten aangedaan, dus heb ik wederom geslapen.

Na een heerlijk dutje kwamen we aan in Torrent de Pareis. Hier hebben we eerst iets gegeten (een portie frieten voor 4 euro :O ) en nadien hadden we vrije tijd om de Canyons te gaan bezichtigen.

Vervolgens gingen we verder naar Port de Sóller met de boot. We moesten om 13u45 aan de boot staan, wij waren nog op ons gemak naar de Torrent de Pareis gaan zien , dus we waren er om 13u40.. Dit betekende dat er geen goede plaatsen meer vrij waren op de boot. Boven in openlucht waren alle plaatsen al bezet, beneden kon je binnen zitten en daar waren alle plaatsen aan de ramen ook al bezet. Dus in het begin hebben we binnen in het midden gezeten. Na 5 minuten zijn we naar voor verhuist. Dan zagen we dat er een plek aan een raam vrij was, dus zijn we daar gaan zitten. De Middellandse Zee was in zijne wilde die dag, dus veel heen en weer gewiebel. Van voor, naar achter, van links, naar rechts, … gevolgd met kriebels in de buik. Dan zijn we eens naar boven geweest en JAWEL er was plaats vrij. Boven was het helaas iets frisser, maar het zicht was mooier en er was minder gewiebel.

Aangekomen in Port de Sóller, een gezellig havendorpje, kregen we een halfuur vrije tijd. Dé perfecte tijd om langs de apotheek te gaan (Inne had ne zere poot), foto’s te trekken en een snack te kopen. De vrije tijd zat erop en dan zijn we met een authentieke tram naar Sóller gereden.

In Sóller hebben we de trein naar Palma, genaamd “the red lightning” / “de rode bliksem”, vreemde naam voor een trein die amper 50 km per uur rijdt. Deze trein start in het oudste treinstation van Europa. Het was een gezellig houten trein en reed langs prachtige landschappen vol met windmolens, citroenbomen, appelsienbomen en gezellige Mallorcaanse huisjes. Dit was tevens het einde van de eilandrondrit.

Omdat de concurrent Jetair een patent heeft genomen op de naam “Eiland rondrit”, kregen wij de opdracht om mee een nieuwe naam te bedenken voor deze prachtexcursie. We waren niet echt in onze originele, zelfs na ne vrije zondag om er over na te denken… Dit waren onze voorstellen :
Onderweg in Mallorca = En route en Majorque = On the way in Mallorca
Majestueus Mallorca = Majorque Majestique = Majestic Mallorca
Eclectisch Mallorca = Majorqua ecléctique = Eclectic Mallorca
Uiteindelijk is het “Mallorca, tussen bergen en zee” geworden.

‘s Avonds zijn we gaan eten in hotel Leman en hebben we daar een travestietenshow kunnen aanschouwen. Hilariteit alom. Onderweg naar huis kwamen we nog een collega tegen in de Cubas bar, dus hebben we met hem nog “una cerveza” gedronken. Rond 23u werden we vergezeld door nog collega’s en werd het nog gezelliger, en ook onze team manager Thorston is langs geweest. Laten we zeggen dat het een lange zaterdagavond is geworden :)