Palma City, HELL YEAH

Vorige week heeft onze team manager Thorston ons het fijne nieuws gebracht ivm de zomer/stageplannen. Inne zal werken in de luchthaven en mag blijven wonen in la residencia “Fu Qing Yu”. Ik ga tot half april werken in het hoofdkantoor van Thomas Cook in Palma en nadien ga ik werken in Cala d’Or.

Maandag was het dus weer tijd om in te pakken en te verhuizen. Gepakt en gezakt (3 valiezen, 1 laptoptas, 1 handtas) werd ik rond 13u30 opgehaald door Daniela. Daniela is een collega van Playa de Palma die ik vorige week al 1 dag heb gevolgd tijdens haar hotelbezoeken en zij zal voor een paar dagen mijn nieuwe flatgenoot zijn in Palma. ’s Middags zijn we heel eventjes langs het appartement gegaan om mijn spullen af te zetten en meteen daarna zijn we naar het hoofdkantoor gegaan.

Daar werd ik al direct voorgesteld aan de collega’s die aanwezig waren, kreeg ik een rondleiding van Penny en werd ik al meteen aan het werk gezet. Een job dat hoognodig moest gebeuren, namelijk 5 maal kopies maken van alle hotelcontracten van Thomas Cook UK. Thomas Cook is een groot bedrijf, dus we spreken hier niet over een tiental contractjes… . Uiteraard verloopt dit helaas niet zonder problemen : de inkt was op en er was nergens nieuwe inkt te vinden. Dus ben ik verhuist naar een ander kopiemachine en heb ik contracten gekopieerd tot 17u45. Dinsdag heb ik de hele dag contracten gekopieerd, tot het moment dat ook die inkt op was. Wederom was er nergens nieuwe inkt te bespeuren, dus hebben ze nieuwe inkt besteld bij de Lorenzo. Deze zal pas woensdagvoormiddag arriveren, dus was ik het laatste uur “werkloos”. Ik heb me dan maar bezig gehouden met het computersysteem te leren kennen.

De eerste 2 dagen heb ik ook wat gesocialized met de collega’s. Mijn andere roommate, Leanne, werkt in hetzelfde kantoor. Voor de rest werk ik samen met een paar mensen van de UK, een paar Duitse collega’s, een paar Belgische dames en uiteraard Spanjaarden. Eén van de Spaanse collega’s, Juan, vind dat ik mijn Spaans moet oefenen, dus vanaf nu ga ik elke dag met hem 10 minuutjes Spaans babbelen. Deze stage is goed voor mijn talen, me dunkt. Ik spreek hier elke dag Engels, Nederlands, Frans, ein bitchen Deutsch y un poco Español. Soms verwarrend, maar het lukt me wel!!

Nu wat meer over mijn nieuwe appartement. Vele chiquer dan mijn vorige woonplaats. Het enige nadeel is dat Daniela donderdag voor 2 weken naar huis gaat en Leanne zal waarschijnlijk ook verhuizen. Dus wie weet ben ik home alone. Een ander nadeel is dat ik nu terug voor mijn eten moet betalen en geen stamkroeg meer heb :( Achja, als dat de enige nadelen zijn, mag ik mijn beide pollekes kussen :)

Geplaatst door SylvieWilly 12:13 Reacties (0)

Eilandrondrit

Zaterdag 23 maart was het tijd om de Eilandrondrit mee te maken. Onze eerste stop van de dag was Inca, waar we weeral een “lederfabriek” bezochten (zoals de uitstap naar de Drakengrotten). Het was niet in dezelfde stad, maar toch was er niet veel verschil te zien. Jammer genoeg hadden ze hier geen “snake boots”, maar hier hadden ze wel prachtige slangenbroeken én topjes à la Coyote Ugly (voor de mensen die deze film kennen).

Nadien reden we met de bus doorheen het Tramuntana gebergte, om de terrasbouw te bewonderen. Hier hebben we veel scherpe haarspeldbochten aangedaan, dus heb ik wederom geslapen.

Na een heerlijk dutje kwamen we aan in Torrent de Pareis. Hier hebben we eerst iets gegeten (een portie frieten voor 4 euro :O ) en nadien hadden we vrije tijd om de Canyons te gaan bezichtigen.

Vervolgens gingen we verder naar Port de Sóller met de boot. We moesten om 13u45 aan de boot staan, wij waren nog op ons gemak naar de Torrent de Pareis gaan zien , dus we waren er om 13u40.. Dit betekende dat er geen goede plaatsen meer vrij waren op de boot. Boven in openlucht waren alle plaatsen al bezet, beneden kon je binnen zitten en daar waren alle plaatsen aan de ramen ook al bezet. Dus in het begin hebben we binnen in het midden gezeten. Na 5 minuten zijn we naar voor verhuist. Dan zagen we dat er een plek aan een raam vrij was, dus zijn we daar gaan zitten. De Middellandse Zee was in zijne wilde die dag, dus veel heen en weer gewiebel. Van voor, naar achter, van links, naar rechts, … gevolgd met kriebels in de buik. Dan zijn we eens naar boven geweest en JAWEL er was plaats vrij. Boven was het helaas iets frisser, maar het zicht was mooier en er was minder gewiebel.

Aangekomen in Port de Sóller, een gezellig havendorpje, kregen we een halfuur vrije tijd. Dé perfecte tijd om langs de apotheek te gaan (Inne had ne zere poot), foto’s te trekken en een snack te kopen. De vrije tijd zat erop en dan zijn we met een authentieke tram naar Sóller gereden.

In Sóller hebben we de trein naar Palma, genaamd “the red lightning” / “de rode bliksem”, vreemde naam voor een trein die amper 50 km per uur rijdt. Deze trein start in het oudste treinstation van Europa. Het was een gezellig houten trein en reed langs prachtige landschappen vol met windmolens, citroenbomen, appelsienbomen en gezellige Mallorcaanse huisjes. Dit was tevens het einde van de eilandrondrit.

Omdat de concurrent Jetair een patent heeft genomen op de naam “Eiland rondrit”, kregen wij de opdracht om mee een nieuwe naam te bedenken voor deze prachtexcursie. We waren niet echt in onze originele, zelfs na ne vrije zondag om er over na te denken… Dit waren onze voorstellen :
Onderweg in Mallorca = En route en Majorque = On the way in Mallorca
Majestueus Mallorca = Majorque Majestique = Majestic Mallorca
Eclectisch Mallorca = Majorqua ecléctique = Eclectic Mallorca
Uiteindelijk is het “Mallorca, tussen bergen en zee” geworden.

‘s Avonds zijn we gaan eten in hotel Leman en hebben we daar een travestietenshow kunnen aanschouwen. Hilariteit alom. Onderweg naar huis kwamen we nog een collega tegen in de Cubas bar, dus hebben we met hem nog “una cerveza” gedronken. Rond 23u werden we vergezeld door nog collega’s en werd het nog gezelliger, en ook onze team manager Thorston is langs geweest. Laten we zeggen dat het een lange zaterdagavond is geworden :)

PRÖST. SCHOL. CHEERS.

Geplaatst door SylvieWilly 12:08 Reacties (0)

Las cuevas Drach y las cuevas Ham

stalagmieten en stalagtieten

Vrijdag 22 maart zijn we de drakengrotten en de grotten van Ham (niet van Han) gaan bewonderen. De bus vetrok vroeg en onze eerste stop was de parel- en lederfabriek in Manacor. Helaas was dit niet echt een fabriek, maar eerder een gigantische winkel met parels en leder. In de afdeling van het leder verkochten ze verschillende “interessante” lederwaren en andere huiden. Zo verkochten ze er “snake boots”, hoge botten gemaakt van slangenvel… zeer vreemd om aan te raken :s Inne en ik vonden het zo fascinerend dat we er zeker 5 minuten over hebben staan wrijven :) Een ander interessant weetje is wel dat Manacor de geboorteplaats is van niemand minder dan de tennisster Rafael Nadal.

Nadien zijn we verder gereden naar de “grotten van Ham” oftwel “las cuevas Ham”. Hier waren er veel stalagtieten en stalagmieten te bewonderen in een hemelse temperatuur van 18° à 20° C. En met de juiste lichtjes leek het wel op het Land van de Elfen in de Efteling. Ook de uitleg die uit de luidsprekers kwam, werd op een sprookjesachtige manier verteld. In het midden van de grot was er een helderblauw meer waar er een lichtshow werd gehouden, vergezeld door rustgevende muziek van Mozart.

Vervolgens ging de bus verder naar Porto Cristo (dezelfde stop als de Panorama Route), hier mochten we een kwartiertje chillen aan de haven. Het zonnetje scheen, het water was transparant, … en dit alles zorgde voor een prachtig zicht.

Na de lunch was het tijd voor hét hoogtepunt van de dag : de Drakengrotten, beter gekend als “las cuevas Drach” . Dit is één van de grootste attracties van Mallorca. Deze grotten waren nóg mooier en groter dan “las cuaves Ham”. Hier waren er eveneens veel stalagtieten en stalagmieten te bewonderen. Deze grotten werden in de Middeleeuwen gebruikt als “refuge aux attaques des pirates”. Midden in de grot was het grootste ondergrondse meer van Europa te vinden, namelijk het meer van Martell, genoemd naar zijn ontdekker.. Als entertainment kwamen er bootjes met een strijkkwartet tevoorschijn, die zorgden voor rustgevende muziek van Händel, Chopin en Vivaldi. Vergezeld door een magnifieke lichtshow beeld men de zonsopgang uit. Na dit impressionante schouwspel werden we op een bootje naar de overkant gevoerd, vergezeld door 10 bejaarden :s :)

Op de weg terug naar huis zijn we nogmaals gestopt in Manacor, ditmaal om een “fabriek” te bezoeken waar ze o.a. souvenirs verkopen die gemaakt worden van “madera de oil” (oliehout?). Onderweg zijn we tevens de “5 star prison” van Mallorca voorbijgereden. De gevangenen kunnen hier gebruiken maken van verschillende luxueuze faciliteiten zoals een zwembad, een tennisveld, … . Deze gevangenis is zo luxueus dat de Thomas Cook het voor de grap willen aanbieden als alternatief in geval van een overboeking (en volgens veel collega’s komen er veel overboekingen voor in Mallorca).

Na deze interessante, maar vermoeiende, excursiedag zijn we zoals elke dag (gratis) gaan eten bij onze vriend Tolo in hotel Leman. En om de dag af te sluiten nog “algunas cervezas y chupitos” gaan drinken in de Nito’s ;)

HASTA LUEGO

Geplaatst door SylvieWilly 11:51 Reacties (0)

Panorama Route

Vandaag hebben we nog eens een excursie gedaan, genaamd de Panorama Route. Dit is echter een excursie die ze enkel aanbieden aan de Duitstalige gasten. Dus JAWOHL we hebben een hele dag tussen de bejaarde Duitsers gezeten en alle uitleg in het Duits gekregen.

Tijdens deze excursie hebben we vooral op de bus gezeten en veel prachtige uitzichten bewondert. In de voormiddag zijn we langs de haven van Palma gereden, dan door de Tramuntana bergen gereden. Jammer genoeg zijn bergen + Sylvie + autocar + zon geen goede combinatie, dus heb ik vooral geslapen om nog meer misselijkheid te vermijden. Onze eerste stop was ergens in de bergen, op een route langs de kust.

Onze tweede stop was in Port d’Andratx, een gezellig havendorpje, waar we 20 minuutjes de tijd hadden om foto’s te trekken en frisse lucht te happen.

Vervolgens zijn we verder gereden naar Inca, dé stad van lederwaren. Daar was er een marktje waar ze fruit, slakken, lederwaren, pantoffels, … verkochten. Zoals de meesten wel weten heb ik een gat in mijn hand. Ik kon de verleiding niet weerstaan om lekker warme pantoffels te kopen (amper 5 euro, het is hier nog koud ’s avonds) en een mooie “lederen” portefeuille (amper 8 euro).

Nadien zijn we naar het dorpje Manacor gegaan om te aperitieven. Daar zijn ze gekend om hun likeuren, dit hebben we dan ook uitgebreid gedegusteerd. Daarna zijn we gaan lunchen in een gezellige haven, genaamd Porto Cristo .

Om de dag af te sluiten zijn we nog gestopt in het vissersdorpje Cala Figera en vervolgens huiswaarts gegaan.

Toen we aankwamen in het Thomas Cook kantoor kreeg ik te horen van mijn Team Manager dat ik maandag verhuis naar een appartement in Palma. Daar zal ik tot half april werken in het hoofdkantoor van Thomas Cook en vervolgens zal ik verhuizen naar Cala d’Or. IK HEB ER ZIN IN :) :)

I KNOW YOU MISS ME
XOXO SYLVIE

P.S.: Voor meer foto's kan u terecht op mijn Facebookprofiel :)

Geplaatst door SylvieWilly 13:58 Reacties (0)

Playa de Palma

Voor de moment zitten we in Playa de Palma, een badplaats vlakbij de luchthaven en Palma City. Platja de Palma/Playa de Palma is vooral geliefd bij de Duitsers, het zit hier dus vol met Bratwursten, Schnitzels, Duitse eettentjes en zelfs een “Bierstrasse”. De Duitsers overheersen hier, SCHEISSE. Het is hier dé (marginale) Mallorcaanse feestplek voor de Duitsers (te vergelijken met Lorret de Mar, Chersonissos, … ), dit wordt een leuke zomer.. Eind september worden er zelfs Oktoberfesten georganiseerd :s :) Heerlijk toch die Duitsers..

Momenteel zijn alle gasten en collega’s Duitstalig, met uitzondering op 1 West-Vlaamse collega. De eerste Nederlandstalige of Franstalige klanten komen pas in April aan. Dit betekent dat we voor de moment nog geen werk hebben en dat onze team manager Thorston niet weet wat hij moet aanvangen met die “2 Mädchen von KLEIN Belgien”.

Om de omgeving wat beter te leren kennen mogen we gratis op excursies gaan. GRATIS zodat we uit ervaring kunnen spreken als we ze verkopen aan onze gasten. En tips kunnen geven over de mooiste plekjes van Mallorca :) Zaterdag zijn we naar de hoofdstad Palma geweest voor de City Sightseeing Tour op een HOP-ON, HOP-OFF bus. We hebben de mooie kathedraal bewondert en zijn idyllisch verdwaald in de smalle, pittoreske straatjes van Palma :)

Zondag hebben we een bezoekje gebracht aan het Palma Aquarium, dit is één van de grootste van Europa. Hier hebben we kennis gemaakt met de onderwaterwereld van de Mediterraanse Zee. Ik heb zelfs een KOI FISH geaaid, een papegaai op mijn schouders gehad én haaien gezien (met 2 piemels, bijzonder fascinerend).

Natuurlijk moeten we ook de (Duitse) manier van werken leren kennen. Zoals ik reeds had gezegd zijn er nu enkel Duitse klanten, dus alles gebeurt nog in het Duits. Maandag hebben we een introductie gekregen tijdens een middagshift in de luchthaven. Dinsdag en woensdag hebben we andere collega’s gevolgd die hotels bezochten voor hun welkomstmeetings en spreekuren met de gasten. UND JAWOHL, dit gebeurt natuurlijk allemaal in het Duits, SCHEISSE. ABER hallo, ich verstehe alles (Tanke Sehr Sturm der Liebe).

TCHÜÜÜSSSS

Geplaatst door SylvieWilly 13:20 Reacties (0)

(Berichten 6 - 10 uit 13) « Pagina 1 [2] 3 »